Alla inlägg under augusti 2010

Av Julia - 29 augusti 2010 21:18

Tänkte slänga in receptet jag använde för godiset

 

  

Torkad Persika, banan, pumpakärnor och solrosfrön

 

  

Hackar det i småbitar

 

  

Mjölkpastiller

 

  

Rått och muspellets som jag delade lite

 

  

Vanlig Gnagarblandning

 

Torkade gröna ärtor (lite extra, eftersom de vanligtvis redan finns i gnagarblandningen)

 

       

Knäckebröd

 

  

En näve Corn Flakes

 

  

Och vanlig Honung

 

  

Sen gjorde jag stänger och små kakor ^^

 

  

Körde in det i ugnen, men det blir väldigt kladdigt i alla fall så funderar på att köra in dem i kylen med.

 

  

Felix fick upptäcka huset i Sele    snabba som satan e de kom ihåg det.

 

  

Steffy fick så klart hon med

 

//  




Djur · Julia
Av Julia - 29 augusti 2010 20:03

Ja idag har man upptäckt att man blivit förkyld. Näsan rinner och gör ont, känns som om man har feber... jaja men skola i morron och träffa madde.

 

Idag har jag städat och gjort hamstergodis, kollat film och tagit det sjuuukt lungt så att förkylningen går över snart. Sen har jag varit ute med hunden med ^^. Men nu ska jag snart sova, ska upp, gå ut med hunden, ducha och sen skolan för två lektioner. I ellära.

 

Men men har inget mer att säga för tillfället ^^

 

Veckans schema

  

Men jag ska till skolan på måndag för att kompensera för förra veckans ledighet 

 

//  

Av Julia - 27 augusti 2010 22:13

Ja man fick cykla som en jäkla galning för att man försov sig ca 30 min... sen så va man i skolan och planerade för jälladagen (Som Stephis än en gång är på en lördag) sen hade man sällskapsdjur och då snackade vi fåglar, fixade akvariet som vi ska ha till klassen. Fyllde på med vatten, sen åkte man hem och höll på att somna på soffan medans man kollade på Guldkompassen ... så jäkla trött e jag XD men det va allt nu ska jag sova snart

 

God natt

 

//  

Av Julia - 26 augusti 2010 20:36

Ja sorry för att jag inte skrev någonting igår men tiden fanns inte till, men nu skriver jag ett om idag och gårdagen. även lite bilder ^^.

 

Men igår hade vi två lektioner sen va det fadderverksamhet det va ganska lyckat ^^ lite rörigt men det va ganska kul ändå ^^ men tycker synd om de som ska städa golven där, vi tappade nämligen 6 okokta ägg på golvet  . Sen slutade vi 1,5h innan så man kom hem tidigt, gjorde läxor och kollade fångarna på fortet. haha snacka om att fotbollslaget blev ägda. Sen kollad eman schemat och snackade en snabbis med madde  . Sen va det bara att sova.

 

Idag har man haft massa kul lektioner, förutom Mikrobiologin då vi fick vet att vi har prov om en vecka på en massa olika saker -.- han kunde ju ha sagt det tidigare tycker jag men men. sen har man jobbat med Jälla dagen som är den 11 September. Tycker ni ska komma och kolla och kanske fotograferas med en orm?

 

Sen så hann man nästan inte mer än hem innan det va dags att gå. Då skulle man till kompis och hennes familj och äta. Risgrynsgröt... Så nästa sak jag ska göra när jag är klar med detta är att äta något. Sen ska man sova. Det är typ det som händer i mitt liv för tillfället ^^

 

Hoppas madde mår bättre i morron   så att hon orkar gå på stan med mig men annars får hon ha det bäst och se till att bli frisk   

 

jaja allt för mig   i helgen kommer massa tips om hur du kan miljöberika hamsterburen, foder och allmänt om Guldhamstern   

 

//   

Av Julia - 24 augusti 2010 20:43

Först och främst vill jag tacka Alexandra på http://tasspuls.bloggplatsen.se/ för att du läser och kommenterar ^^.

 

Sen tänkte jag faktiskt klaga på vädret... brukar inte klaga så mycket men dagens väder måste jag få klaga på. Vi har haft djursjukvård hela dagen, höll på med hundhantering och hundfixering i 3timmar. Sen slutade ci och när vi sprang den korta biten till skolan vräkte regnet ner och det åskade för fullt. mitt block blev helt blött, precis som mina kläder... Sen skulle man springa/gå till bussen. Mina mjukisbyxor va mörkgråa. det droppade från regnjackan. Mobilen blev fuktg som låg i en ficka. sen fick man stå i säkert en kvart 20 min och vänta på bussen... Sen fick man cykla hem i regnet, va då ännublötare när jag kom hem.

 

Men nu är jag torr och varm och kollar fångarna på fortet. Idol SÖG ju rent sagt ... men snart ska jag sova innan det ska jag ducha ^^

 

Så god natt  

 

//  

Av Julia - 23 augusti 2010 18:32

Ja nu sitter man här. Hade en lektion idag ganska onödigt men jag blev nästan änglaförklarad av läraren bara för att jag kunde hur många volt ett vanligt batteri är har. Sen så var det en sak till som är litye svår att förklara om man inte va med på lektionen. Men lektionen vi hade va Ellära. Vi snackade elstängsel. Sen va man ledig för att vaccinera sig... jag hatar att vaccinera mig eller snarare jag hatar att ta sprutor. Så nu sitter jag här och har sjukt ont i vänster axel. men det går över det med.

 

  

Mitt schema denna vecka. Det röda va de lektionerna jag va ledig

 

//  

Av Julia - 22 augusti 2010 21:48

Lovade väl igår att det skulle komma bilder från gårdagen och då måste man hålla det man lovar så nu kommer det komma bilder, från igår även lite uppdatering från idag.

 

I alla fall gick upp vid 11 tror jag, åt lite frukost och sen va det dags att göra rent hamstrarnas burar sen har jag städat rummet   igen torkade till och med golvet denna gång. Mensen rensade jag garderoben. Sen åt jag lite kollade tv, de har börjat sända Luftens hjältar och Piff och puff på Disneychanel fick sådanna minnan från när man va mindre. sen har man varit och handlat. Köpte fridatidningen. sen klättrade man i äppelträden och tog ner lite äpplen då de producerar extremt mycket äpplen våra träd. Skojigt värre. Ska seriöst sitta i ett av dem sen en kväll, helt svartklädd och skrämma folk/kolla på folk. Sen kollade man tv och åt en efterrätt jag gjorde på Turisk joghurt sjukt gott, kan ladda upp receptet sen. Sen startade jag datan för att bara kolla schemat   men men har sovmorgon i morron, sen två lektioner och sen ska man ta spruta  

                        

 

Troy Fredde och våran lunch

 

Funderar på att skriva inlägg om husdjuren, var de kommer ifrån, vad de äter och vad man hadde de till någon intreserad av det?

 

//  

Djur · Julia
Av Julia - 21 augusti 2010 20:22

Ja jag e så jäkla trött XD vaknade 6,55 kollade på klockan och höll på att skrika rakt ut, tänkte "men gud jag är jättesen ju varför har ingen väckt mig?" och så kom jag på att det är lördag, la mig tillrätta i sängenn och somnade om, vaknade vid 8 tror jag somnade om igen, vaknade  svor igen  och skyndade in i duchen, gav hunden mat, åt, fixade fika, fick gå hem tre gånger efter att jag lämnat huset. Sen tillslut va vi och väntade på bussen . Han låg snällt oh fint på sätet brevid . Kollade ut genom fönstret  och så, när vi kom ram va han mer intreserad av att pinka än att  hälsa på varandra. Men sen hälsade de oh där Troy pinkade pinkade Fredde, och tvärt om.  men de hoppade på riktigt bra. Och vi pratade en massa och sen när vi tänkte gå insåg vi att vi precis missat  men men sånt e livet. Sen efter ett tag va vi inne i stan. hundarna gick på bra. Fredde kändes en aning stressad men han skulle hälsa på alla. Troy bara lunkade på. Vi beställde pizza på Pinokio en pizza och två läsk gick på 80kr sjukt goda e de med. Sen vandrade vi runt ett tag på stan och kollade läget innan vi åkte hem. Troy låg helt utslagen på golvet och sen tog vi lokalbussen sista biten hem. sen har han legat stilla sen vi kommit hem. Han e nog ganska slut. Men han e så sjukt duktig på att hoppa, hoppar högt och fint över. Tunlarna är inte heller något problem, men däcket och slalom är lite värre. Men det går att öva. Jag är i alla fall sjuuuuukt nöjd med hunden och dagen .

 

//  

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Är du som läser bloggen Kille eller Tjej?
 Kille
 Tjej

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11
12
13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23 24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards