Direktlänk till inlägg 1 oktober 2010

Jag har en ny dröm

Av Julia - 1 oktober 2010 21:16

Jag har som sagt en ny dröm, och det är att träffa eller se The Wolfman Live, det skulle vara en så himla häftig upplevelse att träffa honom och snacka om han vargar jag skulle så himla gärna vilja gå och lyssna på honom vd han har att säga om vargar, han lever ju liksom med dem. Jag tror an har så himla mycket att berätta om dem, kanske någonting nytt.

 

Men skolan idag då så hade man historia och började på hemtentan snacka om att jag kommer få köra hårt på den :/ 3 frågor och minst 1-2 sidor per fråga. Kul men jobbigt. Jag gillar Historia spc lärarpraktikanernas lektioner, de gör det på ett bra och intresant sätt, Sen hade man håla på 3 timmar, då gjorde Moa och jag först på vårat Vargarbete, sen åt vi och sen tillbringade vi den sista timmen i djurhuset och hjälpte till att städa. Längtar till min djurhusvecka ^^. Men sen hade man matte satt med samma tal i säkert 20 min. Snacka om att döda en.

 

Nu sitter man här och laddar upp Järvzo bilderna på bilddagboken och kollar Animal Cops och gråter igen, jag mår så himla dåligt av att se hur människor kan plåga djur så. Som en liten jättesöt hud, vars öde ligger i att någon har råd att betala hans behandling, nu är det en otróligt vacker Palomino häst, som väger runt 50-70kg för lite, har sadelrygg vilket skapas av att ridas för mycket. Hon drack aslänge då de tog henne till sjön och nu springer hon nästan lös på en gräsmatta och bryr sig bara om gräset.

 

Jag blir så fruktansvärt arg av att se detta så än en gång vill jag ta upp vikten av att tänka igenom beslutet av att skaffa ett djur och tänka på det med tid och pengar. Man kan inte kasta ut ett djur bara för att man inte har råd, eller skita i djuret bara för att tiden inte räcker till. Det spelar ingen roll vad det är för djur ALLA djur behöver oss och att vi bryr oss.

 

Men sen är det så också att en del gör som de säger och alt löser sig bra, jag blir så lycklig då . Men jag älskar lyckliga slut, med de djuren som omplaseras och får ett bra hem,

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Julia - 15 oktober 2010 22:20

Japp precis ren jäkla pissdag, missade bussen, fick ett par inte så himla uppmuntrande ord från kompis...   Ja men missade i alla fall inget på historian, va j*****t  dum och tog stövlarna med klack, så har sjukt ont i fötterna,  sen hade man tr...

Av Julia - 14 oktober 2010 19:40

Seriöst det enda jag gör i skolan är, Gå på lektionerna, skratta och göra bort mig, men nog om det, ska göra klart Historian nu sen kolla Vampire Diaries :D OMG va jag längtar ^^.   Men sitter och drågar sönder Joan Osborne - One of us ...

Av Julia - 13 oktober 2010 18:51

Jag sitter här och funderar om tid existerar för jag har typ ingen tid alls känns det som :/ har prov i Matte B i morron, en historia uppgift som ska in i morron och den har jag lust att spränga i luften. hittar inte ett endaste skit. så struntar i d...

Av Julia - 10 oktober 2010 00:24

haha det ni ^^ men det är så att mamma och jag va till Öregrund och hälsade på släkten och bytte ett par jeansleggins som jag inte kunde ha. Och det va vad jag shoppade, det va mamma som shoppade en massa tills sig själv. Fast jag fick ju en ring så ...

Av Julia - 8 oktober 2010 21:23

Jahap jag vet inte riktigt vad jag ska skriva?   har haft en ganska slapp dag i skolan, 2 lektioner och 3timmars håla, fick tårta för att man hjälpte till att städa i djurhuset förra veckan. Sen väntade man på Emelie då hon hade mentorssamtal to...

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Omröstning

Är du som läser bloggen Kille eller Tjej?
 Kille
 Tjej

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5 6 7 8
9
10
11
12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2010
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards